Nu börjar jag bli riktigt rädd för polisen…

Uppenbarligen får polisen bete sig hur som helst nuförtiden:

Det var under gårdagskvällen som ett 15-tal Djurgårdssupportrar satt och drack öl på en krog i centrala Stockholm, som polisen gjorde sitt drogtillslag.

– De satt bara och drack bira och sjöng lite ramsor, säger vittnet Johan Magnusson till Nyheter24.


Polisen tog enligt uppgifter ut samtliga supportrar i handfängsel och visiterade dessa utanför krogen under en dryg halvtimme. Dessutom kontrollerades även personer som inte var involverade i med gänget.

– Jag känner mig jävligt kränkt, säger individen som väljer att vara anonym till Nyheter24.

Jag slår vad om att den goda stämningen inte riktigt återkom efteråt och att det nu finns 15 killar som inte alls tycker att närvaron av poliser längre är speciellt positivt. Ärligt talat var det här nog ingen vidare good will-kampanj från polisens sida. Riktigt besvärande är förstås att det tydligen inte ens fanns någon misstanke bakom tillslaget eftersom stationsbefälets kommentar är att ”det verkar de inte ha fyllt i”. Så varför pajade de då något som låter som om det bara var en harmlös fylla i glada vänners lag?

Vidare är en av dagens nyheter att det skett en våldtäkt på en finlandsfärja och polisen skiljer ut samtliga män till en egen kö som systematiskt filmas:

– När vi väl kom ut delade polisen upp oss alla i två köer, alla tjejer i en kö, alla killar fick gå till vänster. Killarna fick sedan stå två och två framför något slags spegelfönster. Samtidigt filmade polisen. Killarna i mitt sällskap tyckte att det kändes löjligt och fattade ingenting eftersom inte polisen berättade något om orsaken.

Riktigt otäckt är väl att mjölargumentet återigen sticker fram sin fula nuna:

– Har man rent mjöl i påsen är det kanske helt okej att bli avbildad om det leder till att man griper grova brottslingar, säger Erika Boman.

Erika Boman, låt mig härmed få utnämna dig till månadens stolpskott.

Det är förvisso möjligt att populasen kan tänka sig att samarbeta med polisen, men då bör man kanske till att börja med tala om VARFÖR man förväntas ställa upp på en temporär frihetsberövning med obehagliga inslag. Sen är förstås rent mjöl-argumentet snarare rent nonsens, inte minst eftersom vi i dagsläget inte har någon garanti att de som står där och övervakar oss själva har rent mjöl i SIN påse!

Jag börjar känna mig som en papegoja, men Piratpartiet behövs i riksdagen. Akut.

Läs även: Opassande, Scaber Nestor, Fredrik, Fredrik (igen).

Pingat på Intressant.

9 Responses to Nu börjar jag bli riktigt rädd för polisen…

  1. Pingback: Tweets that mention Nu börjar jag bli riktigt rädd för polisen… « Full Mental Straightjacket -- Topsy.com

  2. Anders S says:

    Det här är tyvärr inget ovanligt, det händer titt som tätt. Det är skönt att det uppmärksammas…

  3. erik says:

    polisen tycker väl att det är bekvämt att göra lite som dom vill, dom flesta funkar så. Det finns i alla brancher där det finns folk. Det är nog dags att evolvera tror jag. bra skrivet, tack .]

  4. Pingback: Fri fart på vägen till helvetet! « Full Mental Straightjacket

  5. Utanför Gamle Port i fredags använde polisen övervåld mot glada ungar som skojbrottades.

  6. Pingback: Oskyldig eller registrerad? | Sanningen som jag ser den

  7. Pingback: Vill vi ha ett rättsväsende med rent mjöl i huvudet? « No size fits all

  8. Pingback: Jag är en notorisk rattfyllerist! « skvitts

Lämna en kommentar