Starkt jobbat, Schyman!

Några exempel på vad Gudrun Schyman kunde gjort med pengarna i stället för att elda upp dem. Nå, hon fick den uppmärksamhet hon förtjänade, hoppas hon är nöjd.

Andra som skriver är Piraten Anders och Magnihasa.

9 Responses to Starkt jobbat, Schyman!

  1. tobiasjerner says:

    Inte nog med det. Våran kära lilla vän till Schyman vet tydligen inte om att det är Olagligt att elda upp pengar. det skall i så fall fått tillstånd av pengahuset vilket jag tvekar.

  2. Pingback: Fi bränner 100000 och sin framtid i almedalen? « Claeskrantz.se

  3. Peter Andersson says:

    Benny Andersson (från ABBA) skänkte en miljon till Fi (eller var det mer?).

    Jag undrar om han är nöjd nu?

    Hoppas att någon kan få tag i honom för en kommentar!

  4. Nandi says:

    Hade du dragit samma lista på alternativa saker att göra med pengarna ifall Schymann hade betalat 100 000 för en annons i DN?

    • qeruiem says:

      Nej.

      Jag anser visserligen att politiken idag mest är ett dyrt propagandakrig utan substans, men jag tycker ändå att hela idén att bokstavligt talat elda upp pengar är en destruktiv handling med ett väldigt negativt symbolvärde.

      Visst, hon fick uppmärksamhet, men var den positiv? Personligen tror jag att de sket i det blå skåpet.

  5. Pingback: Schymans reklamkupp för Studio Total « Badlands Hyena

  6. Pingback: Myggsilning och kamelsväljning « Hållplats Hådén

  7. Vad själva penningbränningsprocessen var till för vet jag inte om många kommer minnas om ett par dagar, men jag tror faktiskt att de 100.000 skapade mer publicitet än vad som kunde köpas för 100.000 så på så sätt var det ju ”ekonomiskt”. Bra eller dålig publicitet? Vet ej.

Lämna en kommentar